Powrót do poprzedniej strony

Go Back
Prowadzący

Bartosz Nowak – nauczyciel akademicki i tutor w  Collegium Da Vinci w Poznaniu oraz w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, doktorant w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Ukończył studia magisterskie na Wydziale Historycznym i Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. 

Prowadzi warsztaty, szkolenia, tutoriale indywidualne i zespołowe poświęcone: 

  • psychologii pozytywnej,
  • psychologii zarządzania
  • tematyce rozwoju kompetencji komunikacyjnych i dydaktycznych.

Interesuje się psychologią pozytywną w edukacji, psychologią porównawczą i ewolucyjną oraz prymatologią.

Na co dzień, pracuje indywidualnie ze  studentami  ze specjalnymi potrzebami  edukacyjnymi (zaburzenia ze spektrum autyzmu) oraz prowadzi szkolenia w tym zakresie.

Zainteresowania badawcze:

  • relacje i więzi pomiędzy dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum Autyzmu a psami w procesie dogoterapii. 

Pan Bartosz Nowak jest również autorem i współautorem publikacji w zakresie psychologii edukacji, psychologii pozytywnej oraz dydaktyki akademickiej:

  • Juras B., Nowak B. Możliwości praktycznego zastosowania Penn Resilency Program w edukacji akademickiej w: Mruk H., Orliński R., Dążenie do doskonałości w edukacji wyższej w naukach społecznych, Wydawnictwo PtE, Poznań 2020,
  • Nowak B., Wykładowca  (prawie) doskonały. Pożądane cechy i kompetencje nauczyciela akademickiego w opinii studentów, w Mruk H. Orliński R., Dążenie do doskonałości w edukacji wyższej w naukach społecznych, Wydawnictwo PtE, Poznań 2020,

Ponadto, Pan Bartosz od 01.03.2018r. realizuje  projekt badawczy (pod kierunkiem prof. Wojciecha Pisuli z IP PAN) Dogoterapia w autyzmie jako forma wspierania dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

W trakcie pracy szkoleniowej, Pan Bartosz zrealizował już szereg szkoleń i warsztatów o tematyce niepełnosprawności, w tym m.in.:

  • Metody wsparcia uczniów i studentów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w środowisku uczelnianym (Akademia DISC, Poznań 2018, 2019),
  • Efektywna komunikacja i praca dydaktyczna ze studentami z niepełnosprawnościami (Akademia DISC, Poznań 2017, 2019),
  • Komunikacja i formy wsparcia studentów z niepełnosprawnościami (Akademia WSB, Dąbrowa Górnicza, 2020),
  • Wsparcie studentów z niepełnosprawnościami w środowisku uczelnianym (Akademia DISC, Poznań 2019),
  • Studenci z niepełnosprawnością – tworzenie warunków kształcenia (Powiślańska Szkoła Wyższa w Kwidzynie, Kwidzyn, 2021).