Powrót do poprzedniej strony

Go Back
Szczegółowe wymagania (II st.)

SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA WOBEC KANDYDATA NA STUDIA DRUGIEGO STOPNIA DOTYCZĄCE UZYSKANYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ PO PIERWSZYM STOPNIU STUDIÓW ORAZ TYTUŁU ZAWODOWEGO.

Zgodnie z § 4 ust. 1-2 Uchwały Nr 78/2020-2024 Senatu Akademickiego Politechniki Poznańskiej z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania na studia w roku akademickim 2023/2024

1. Na studia drugiego stopnia może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
2. Podstawą przyjęcia na studia drugiego stopnia jest:

  • pozytywny wynik egzaminu wstępnego

  • dla kierunków architektura i architektura wnętrz dodatkowo pozytywny wynik sprawdzenia uzdolnień artystycznych

  • oraz średnia ocen z całego przebiegu studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA WOBEC KANDYDATA NA STUDIA DRUGIEGO STOPNIA
KIERUNEK*LIMIT STUDIA STACJONARNE [SEM. ZIMOWY]LIMIT STUDIA STACJONARNE [SEM. LETNI]LIMIT STUDIA NIESTACJONARNE [SEM. ZIMOWY]WYMAGANY TYTUŁ ZAW. KANDYDATAOPIS KOMPETENCJI OCZEKIWANYCH OD KANDYDATA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O PRZYJĘCIE NA STUDIAEGZ. WSTĘPNY [STUDIA STACJONARNE]EGZ. WSTĘPNY [STUDIA NIESTACJONARNE]
ARCHITEKTURA135  inżynier architekt
  • dyplom ukończenia I stopnia na kierunku Architektura (brak kierunków pokrewnych),
  • wiedza z zakresu: projektowanie architektoniczne, projektowanie urbanistyczne, projektowanie krajobrazu i zieleni, ochrona dziedzictwa, historia architektury, budownictwo, konstrukcje budowlane, techniki graficzne i wizualne, techniki komputerowe, ergonomia, obowiązujące przepisy prawa,
  • umiejętność świadomego i odpowiedzialnego kształtowania najbliższego otoczenia człowieka,
  • umiejętność podejmowania zadań projektowych łączących wartości formalne, użytkowe i konstrukcyjne, a także uwzględniające kontekst,
  • przygotowanie do zespołowej i indywidualnej pracy projektowej w zakresie architektury i urbanistyki oraz do organizowania działalności projektowej,
  • umiejętność komunikacji i aktywnego uczestnictwa w pracy zespołowej,
  • znajomość języka obcego na poziomie B2.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
ARCHITEKTURA/ARCHITECTURE15  inżynier architekt
  • dyplom ukończenia I stopnia na kierunku Architektura (brak kierunków pokrewnych),
  • wiedza z zakresu: projektowanie architektoniczne, projektowanie urbanistyczne, projektowanie krajobrazu i zieleni, ochrona dziedzictwa, historia architektury, budownictwo, konstrukcje budowlane, techniki graficzne i wizualne, techniki komputerowe, ergonomia, obowiązujące przepisy prawa,
  • umiejętność świadomego i odpowiedzialnego kształtowania najbliższego otoczenia człowieka,
  • umiejętność podejmowania zadań projektowych łączących wartości formalne, użytkowe i konstrukcyjne, a także uwzględniające kontekst,
  • przygotowanie do zespołowej i indywidualnej pracy projektowej w zakresie architektury i urbanistyki oraz do organizowania działalności projektowej,
  • umiejętność komunikacji i aktywnego uczestnictwa w pracy zespołowej,
  • znajomość języka obcego na poziomie B2.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
ARCHITEKTURA WNĘTRZ30  licencjat, inżynier (na kierunkach architektura wnętrz, wzornictwo, architektura, w wyjątkowych przypadkach również inne kierunki pokrewne, zawierające kształcenie projektowe i plastyczne), inżynier architekt
  • wiedza z zakresu: projektowanie wnętrz, historia architektury wnętrz, historia sztuki, podstawy budownictwa z materiałoznawstwem, techniki graficzne i wizualne, techniki komputerowe, ergonomia, obowiązujące przepisy prawa,
  • umiejętność świadomego i odpowiedzialnego kształtowania najbliższego otoczenia człowieka,
  • umiejętność podejmowania zadań projektowych łączących wartości formalne, użytkowe i konstrukcyjne, a także uwzględniające kontekst,
  • przygotowanie do zespołowej i indywidualnej pracy projektowej w zakresie architektury wnętrz oraz do organizowania działalności projektowej,
  • umiejętność komunikacji i aktywnego uczestnictwa w pracy zespołowej,
  • znajomość języka obcego na poziomie B2.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
AUTOMATYKA I ROBOTYKA 12060inżynier
  • W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:
    • wiedzę z zakresu mechaniki i dynamiki, logiki, informatyki, przetwarzania sygnałów, metrologii, elektroniki, elektrotechniki, napędów elektrycznych, która stanowić będzie podstawę do rozwoju kompetencji w tych dziedzinach na drugim stopniu studiów,
    • wiedzę z zakresu matematyki i fizyki oraz podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu automatyki i robotyki umożliwiającą zrozumienie teorii zaawansowanych systemów automatyki i robotyki oraz zasad ich funkcjonowania,
    • wiedzę o systemach automatycznej regulacji i zrobotyzowanych oraz umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z projektowaniem i budową takich systemów,
    • przygotowanie do współpracy ze specjalistami z zakresu projektowania systemów automatyki, konstruktorami i użytkownikami takich systemów,
    • umiejętności obejmujące dokumentację, interpretację i prezentację wyników eksperymentu oraz zadań o charakterze projektowym.

Pokaż

test kwalifikacyjnyrozmowa kwalifikacyjna
AUTOMATYKA I ROBOTYKA/AUTOMATIC CONTROL AND ROBOTICS - Smart Aerospace and Autonomous Systems 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu matematyki oraz fizyki umożliwiającą zrozumienie podstaw teoretycznych systemów automatyki i robotyki,
  • wiedzę o systemach automatyki i robotyki umożliwiającą zrozumienie zasad ich funkcjonowania,
  • wiedzę o systemach automatycznej regulacji i zrobotyzowanych oraz o technologiach projektowania i ich budowy
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z projektowaniem i budową systemów sterowania i robotyki,
  • przygotowanie do udziału w projektowaniu oraz do współpracy z użytkownikami systemów automatyki, konstruktorami i specjalistami z zakresu projektowania, budowy tych systemów,
  • umiejętności z zakresu interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników eksperymentu oraz prezentacji i dokumentacji wyników zadań o charakterze projektowym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
BIOINFORMATYKA30  licencjat, inżynier

Kandydat zna i rozumie:

  • podstawowe zjawiska i procesy biologiczne, a ich interpretację opiera na podstawach empirycznych, wykorzystując metody matematyczne, w tym statystyczne,
  • zagadnienia z zakresu matematyki przydatne do formułowania i rozwiązywania prostych zadań bioinformatycznych, obejmujące matematykę dyskretną, algebrę, analizę matematyczną, rachunek prawdopodobieństwa i statystykę,
  • zagadnienia z zakresu fizyki przydatne do formułowania i rozwiązywania prostych zadań bioinformatycznych, obejmujące elementy mechaniki klasycznej i kwantowej, wybrane zagadnienia termodynamiki i fizyczne podstawy procesów biologicznych,
  • zagadnienia z zakresu chemii przydatne do formułowania i rozwiązywania prostych zadań bioinformatycznych, obejmujące podstawowe pojęcia i prawa chemii, chemię organiczną i biochemię,
  • budowę i właściwości podstawowych typów makrocząstek biologicznych i ich elementów składowych,
  • molekularne mechanizmy powielania i przepływu informacji genetycznej oraz regulacji jej ekspresji,
  • reguły dziedziczenia na poziomie molekularnym i genetyki klasycznej,
  • podstawy biochemiczne głównych szlaków metabolicznych,
  • budowę komórek i funkcje struktur komórkowych,
  • molekularne mechanizmy ewolucji i ewolucyjne podstawy różnorodności taksonomicznej organizmów,
  • zagadnienia z zakresu algorytmów i struktur danych oraz podstawy teorii złożoności obliczeniowej,
  • zagadnienia z zakresu optymalizacji kombinatorycznej,
  • zasady programowania strukturalnego i obiektowego,
  • podstawy grafiki komputerowej,
  • metody uczenia maszynowego,
  • wybrane zagadnienia dotyczące systemów operacyjnych, baz danych, inżynierii oprogramowania,
  • podstawy teoretyczne przetwarzania sekwencji znaków,
  • podstawy teoretyczne modelowania problemów biologicznych na gruncie kombinatorycznym,
  • podstawy teoretyczne statystycznej analizy danych biologicznych,
  • zagadnienia z zakresu bioinformatyki strukturalnej,
  • trendy rozwojowe bioinformatyki,
  • cykl życia systemów informatycznych,
  • wybrane metody stosowane w biologii molekularnej, w tym metody wykorzystujące technologie wysokoprzepustowe,
  • podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań bioinformatycznych z zakresu analizy sekwencji biologicznych i danych uzyskanych za pomocą technik wysokoprzepustowych,
  • podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań bioinformatycznych z zakresu modelowania molekularnego,
  • podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań z zakresu eksploracji i projektowania baz danych biologicznych,
  • związki między osiągnięciami biologii i informatyki a możliwościami ich wykorzystania w praktyce,
  • społeczne, ekonomiczne i prawne uwarunkowania swojej działalności,
  • podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,
  • podstawy zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej,
  • podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego i sposoby korzystania z zasobów informacji patentowej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
BUDOWNICTWO 150120inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu geotechniki i geodezji,
  • wiedzę z zakresu analizy konstrukcji,
  • wiedzę z zakresu budownictwa ogólnego i fizyki budowli,
  • wiedzę z zakresu konstrukcji betonowych, metalowych i drewnianych,
  • wiedzę z zakresu budownictwa drogowego, mostowego i kolejowego,
  • wiedzę z zakresu organizacji procesów budowlanych,
  • umiejętności w zakresie formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu budownictwa,
  • umiejętności w zakresie stosowania przepisów prawnych i norm projektowania w rozwiazywaniu zadań z zakresu budownictwa.

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
BUDOWNICTWO/CIVIL ENGINEERING - Construction Engineering and Management 30 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu geotechniki i geodezji,
  • wiedzę z zakresu analizy konstrukcji,
  • wiedzę z zakresu budownictwa ogólnego i fizyki budowli,
  • wiedzę z zakresu konstrukcji betonowych, metalowych i drewnianych,
  • wiedzę z zakresu budownictwa drogowego, mostowego i kolejowego,
  • wiedzę z zakresu organizacji procesów budowlanych,
  • umiejętności w zakresie formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu budownictwa,
  • umiejętności w zakresie stosowania przepisów prawnych i norm projektowania w rozwiazywaniu zadań z zakresu budownictwa.

Pokaż

test kwalifikacyjny w j. angielskim 
BUDOWNICTWO/CIVIL ENGINEERING - Structural Engineering 30 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu geotechniki i geodezji,
  • wiedzę z zakresu analizy konstrukcji,
  • wiedzę z zakresu budownictwa ogólnego i fizyki budowli,
  • wiedzę z zakresu konstrukcji betonowych, metalowych i drewnianych,
  • wiedzę z zakresu budownictwa drogowego, mostowego i kolejowego,
  • wiedzę z zakresu organizacji procesów budowanych,
  • umiejętności w zakresie formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu budownictwa,
  • umiejętności w zakresie stosowania przepisów prawnych i norm projektowania w rozwiazywaniu zadań z zakresu budownictwa.

Pokaż

test kwalifikacyjny w j. angielskim 
EDUKACJA TECHNICZNO-INFORMATYCZNA 30 inżynier
  • Znajomość matematyki, fizyki, chemii, informatyki i elektrotechniki umożliwiająca zrozumienie podstaw teoretycznych w zakresie fizyki i techniki,
  • wiedza z zakresu podstaw fizyki atomowej, molekularnej i ciała stałego,
  • znajomości technik eksperymentalnych wykorzystywanych w fizyce i technice oraz ich interpretacji,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych problemów naukowo-technicznych,
  • podstawowa wiedza w zakresie z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
ELEKTROENERGETYKA 9090inżynier
  • Wiedza z zakresu podstaw elektrotechniki, elektroenergetyki, matematyki i fizyki niezbędna do analizy podstawowych zjawisk fizycznych występujących w układach elektroenergetycznych,
  • wiedza w zakresie budowy, działania i eksploatacji przesyłowych i dystrybucyjnych sieci elektroenergetycznych oraz urządzeń i instalacji elektroenergetycznych,
  • umiejętność realizowania prostych zadań związanych z doborem urządzeń elektroenergetycznych oraz projektowaniem wybranych elementów systemu elektroenergetycznego,
  • umiejętność doboru odpowiedniej metody oraz posługiwania się komputerowymi narzędziami inżynierskimi w rozwiazywaniu zadań o charakterze projektowym,
  • jest przygotowany do realizacji zadań związanych z zapewnieniem niezawodności i bezpieczeństwa systemu elektroenergetycznego.

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
ELEKTROMOBILNOŚĆ 45 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  •  
    • wiedzę z zakresu matematyki oraz fizyki niezbędną do opisu i analizy działania elementów i układów w elektromobilnosci oraz do zrozumienia zjawisk fizycznych występujących w elektromobilności,
    • wiedzę z chemii i elektrochemii, w tym z obszaru elektrochemicznych i chemicznych magazynów energii,
    • wiedzę z zakresu teorii obwodów elektrycznych, zna podstawowe prawa i zjawiska elektrotechniki oraz właściwości elementów i układów elektrycznych,
    • wiedzę na temat budowy, zasady działania i eksploatacji transformatorów i maszyn elektrycznych oraz układów napędowych stosowanych w elektromobilności,
    • wiedzę z zakresu mechaniki, w tym dynamiki pojazdów, zna i rozumie podstawowe zasady graficznego odwzorowania konstrukcji w zastosowaniach inżynierskich,
    • wiedzę z zakresu budowy, zasady działania i zastosowania systemów magazynowania energii, szczególnie w układach zasilania pojazdów hybrydowych i elektrycznych,
    • wiedzę z zakresu budowy i zasady działania urządzeń elektronicznych, optoelektronicznych oraz energoelektronicznych, ma wiedzę z zakresu teletransmisji, techniki i układów mikroprocesorowych oraz sterowników PLC i systemów SCADA,
    • wiedzę z zakresu metrologii oraz właściwości i eksploatacji aparatury pomiarowej,
    • wiedzę z zakresu kluczowych dla obszaru elektromobilności zagadnień informatyki, w tym programowania oraz wykorzystania narzędzi informatycznych w modelowaniu, symulacji i projektowaniu,
    • wiedzę z zakresu bezpiecznego i ergonomicznego użytkowania elementów, urządzeń i instalacji stosowanych w pojazdach hybrydowych i elektrycznych oraz infrastrukturze służącej do ich zasilania i ładowania,
    • umiejętności w zakresie formułowania i rozwiązania zadań inżynierskich z zakresu elektromobilności przy wykorzystaniu znanych modeli matematycznych i algorytmów oraz metod symulacyjnych, eksperymentalnych i analitycznych,
    • umiejętności w zakresie testowania i diagnozowania prostych układów i urządzeń związanych z obszarem elektromobilności oraz eksploatowania ich zgodnie z wymogami i dokumentacją techniczną,
    • umiejętności w zakresie zaplanowania i przeprowadzenia eksperymentu, w tym pomiarów podstawowych wielkości mierzalnych charakterystycznych dla elektromobilności,
    • umiejętności w zakresie analizy i rozwiązywania zadań dotyczących elektromobilności i elektroniki oraz w zakresie doboru elementów w układach lub systemach elektromobilnych,
    • umiejętności w zakresie wykonania i uruchomienia typowych układów oraz urządzeń elektrycznych i elektronicznych stosowanych w elektromobilności na podstawie dokumentacji technicznej, przy użyciu właściwych metod, narzędzi i materiałów.

Pokaż

test kwalifikacyjny 
ELEKTRONIKA I TELEKOMUNIKACJA 4530inżynier

Kandydat:

  • posiada usystematyzowaną wiedzę z zakresu analizy matematycznej, algebry i rachunku prawdopodobieństwa,
  • posiada podstawową, uporządkowaną wiedzę z zakresu fizyki,
  • zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej z uwzględnieniem specyfiki elektroniki i telekomunikacji,
  • ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej,
  • posiada uporządkowaną, podbudowaną matematycznie, szczegółową wiedzę z podstaw teorii obwodów niezbędną do zrozumienia, analizy, oceny działania obwodów elektrycznych,
  • posiada uporządkowaną i podbudowaną matematycznie wiedzę w zakresie teorii sygnałów jednowymiarowych niezbędną do rozumienia reprezentacji i analizy sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości,
  • posiada uporządkowaną, podbudowaną matematycznie, szczegółową wiedzę w zakresie teorii pola elektromagnetycznego, propagacji fal elektromagnetycznych oraz budowy i własności anten,
  • ma uporządkowaną i szeroką wiedzę w zakresie właściwości i charakterystyk elementów elektronicznych, w zakresie budowy, analizy i projektowania układów elektronicznych,
  • zna zasady konstrukcji programów komputerowych, posiada wiedzę z zakresu informatyki i zna składnię języków oprogramowania C, C++, C#, MatLab,
  • zna i rozumie podstawowe pojęcia i metody opisu liniowych i nieliniowych systemów elektronicznych, układów regulacji automatycznej oraz układów telekomunikacyjnych,
  • posiada uporządkowaną, podbudowaną matematycznie wiedzę w zakresie akwizycji, percepcji przez człowieka, oceny jakości, przetwarzania, cyfrowych reprezentacji, kompresji i przesyłania sygnałów obrazu, mowy i dźwięku dla zastosowań w systemach multimedialnych,
  • zna podstawy teoretyczne i zasady projektowania układów cyfrowych, budowy cyfrowych elementów elektronicznych oraz analizy i projektowania cyfrowych układów elektronicznych, komputerowego wspomagania projektowania,
  • ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury komputerów oraz architektury mikrokontrolerów, mikroprocesorów oraz systemów mikroprocesorowych a także ich oprogramowania w języku assemblera, procesorów wyspecjalizowanych oraz ich oprogramowania,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie wiedzę z podstaw radiokomunikacji, ma podstawową wiedzę w zakresie architektury i działania sieci mobilnych 2G, 3G i 4G. Ma podstawową wiedzę w zakresie najważniejszych standardów, architektury i działania bezprzewodowych sieci lokalnych i metod dostępu radiowego. Posiada podstawową wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji systemów radiokomunikacyjnych oraz urządzeń wchodzących w skład sieci teleinformatycznych, w tym sieci bezprzewodowych,
  • zna zasady działania cyfrowych systemów telekomunikacyjnych, w tym transmisji w pasmie podstawowym, modulacji cyfrowych, przenoszenia sygnałów przez tory transmisyjne, sposobów odbioru sygnałów, kształtowania własności widmowych sygnałów, zwalczania zakłóceń w kanałach,
  • ma wiedzę w zakresie metod symulacji, realizacji eksperymentów symulacyjnych pozwalających ocenić parametry symulowanego układu lub systemu,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie, szczegółową wiedzę z podstaw teorii telekomunikacji niezbędną do zrozumienia, analizy, oceny działania analogowych i cyfrowych systemów telekomunikacyjnych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie, szczegółową wiedzę z podstaw metrologii niezbędną do wykonania pomiarów własności sygnałów parametrów urządzeń stosowanych w układach elektronicznych i telekomunikacji, a także w zakresie metod oraz aparatury metrologicznej i komputerowych systemów pomiarowych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie szczegółową wiedzę z zakresu podstawowych metod cyfrowego przetwarzania sygnałów,
  • posiada wiedzę dotyczącą eksploatacji urządzeń i systemów,
  • ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie optoelektroniki i optotelekomunikacji,
  • zna pojęcia charakteryzujące sieci telekomunikacyjne i komputerowe oraz rozumie techniczne znaczenie tych pojęć,
  • ma uporządkowaną podstawową wiedzę w zakresie struktury, funkcjonowania i standardów różnego typu sieci komputerowych i telekomunikacyjnych,
  • zna podstawy inżynierii ruchu, teorii kolejek, usług, urządzeń, systemów zarządzania, protokołów sieciowych i technik telekomunikacyjnych, które są wykorzystywane w sieciach telekomunikacyjnych i komputerowych,
  • posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu systemów operacyjnych i baz danych. Posiada wiedzę dotyczącą techniki ochrony i zarządzania zasobami komputera,
  • ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w zakresie elektroniki i telekomunikacji,
  • zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
ELEKTRONIKA I TELEKOMUNIKACJA/ELECTRONICS AND TELECOMMUNICATIONS - Information and Communication Technologies1515 inżynier

Kandydat:

  • posiada usystematyzowaną wiedzę z zakresu analizy matematycznej, algebry i rachunku prawdopodobieństwa,
  • posiada podstawową, uporządkowaną wiedzę z zakresu fizyki,
  • zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej z uwzględnieniem specyfiki elektroniki i telekomunikacji,
  • ma podstawową wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej,
  • posiada uporządkowaną, podbudowaną matematycznie, szczegółową wiedzę z podstaw teorii obwodów niezbędną do zrozumienia, analizy, oceny działania obwodów elektrycznych,
  • posiada uporządkowaną i podbudowaną matematycznie wiedzę w zakresie teorii sygnałów jednowymiarowych niezbędną do rozumienia reprezentacji i analizy sygnałów w dziedzinie czasu i częstotliwości,
  • posiada uporządkowaną, podbudowaną matematycznie, szczegółową wiedzę w zakresie teorii pola elektromagnetycznego, propagacji fal elektromagnetycznych oraz budowy i własności anten,
  • ma uporządkowaną i szeroką wiedzę w zakresie właściwości i charakterystyk elementów elektronicznych, w zakresie budowy, analizy i projektowania układów elektronicznych,
  • zna zasady konstrukcji programów komputerowych, posiada wiedzę z zakresu informatyki i zna składnię języków oprogramowania C, C++, C#, MatLab,
  • zna i rozumie podstawowe pojęcia i metody opisu liniowych i nieliniowych systemów elektronicznych, układów regulacji automatycznej oraz układów telekomunikacyjnych,
  • posiada uporządkowaną, podbudowaną matematycznie wiedzę w zakresie akwizycji, percepcji przez człowieka, oceny jakości, przetwarzania, cyfrowych reprezentacji, kompresji i przesyłania sygnałów obrazu, mowy i dźwięku dla zastosowań w systemach multimedialnych,
  • zna podstawy teoretyczne i zasady projektowania układów cyfrowych, budowy cyfrowych elementów elektronicznych oraz analizy i projektowania cyfrowych układów elektronicznych, komputerowego wspomagania projektowania,
  • ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury komputerów. Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury mikrokontrolerów, mikroprocesorów oraz systemów mikroprocesorowych a także ich oprogramowania w języku assemblera, procesorów wyspecjalizowanych oraz ich oprogramowania,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie wiedzę z podstaw radiokomunikacji, ma podstawową wiedzę w zakresie architektury i działania sieci mobilnych 2G, 3G i 4G. Ma podstawową wiedzę w zakresie najważniejszych standardów, architektury i działania bezprzewodowych sieci lokalnych i metod dostępu radiowego. Posiada podstawową wiedzę w zakresie budowy i eksploatacji systemów radiokomunikacyjnych oraz urządzeń wchodzących w skład sieci teleinformatycznych, w tym sieci bezprzewodowych,
  • zna zasady działania cyfrowych systemów telekomunikacyjnych, w tym transmisji w pasmie podstawowym, modulacji cyfrowych, przenoszenia sygnałów przez tory transmisyjne, sposobów odbioru sygnałów, kształtowania własności widmowych sygnałów, zwalczania zakłóceń w kanałach,
  • ma wiedzę w zakresie metod symulacji, realizacji eksperymentów symulacyjnych pozwalających ocenić parametry symulowanego układu lub systemu,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie, szczegółową wiedzę z podstaw teorii telekomunikacji niezbędną do zrozumienia, analizy, oceny działania analogowych i cyfrowych systemów telekomunikacyjnych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie, szczegółową wiedzę z podstaw metrologii niezbędną do wykonania pomiarów własności sygnałów parametrów urządzeń stosowanych w układach elektronicznych i telekomunikacji, a także w zakresie metod oraz aparatury metrologicznej i komputerowych systemów pomiarowych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie szczegółową wiedzę z zakresu podstawowych metod cyfrowego przetwarzania sygnałów,
  • posiada wiedzę dotyczącą eksploatacji urządzeń i systemów,
  • ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie optoelektroniki i optotelekomunikacji,
  • zna pojęcia charakteryzujące sieci telekomunikacyjne i komputerowe oraz rozumie techniczne znaczenie tych pojęć.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
ELEKTROTECHNIKA 9060inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i inżynierii materiałowej niezbędną do opisu i analizy zasady działania elementów i układów elektrycznych oraz podstawowych zjawisk w nich występujących,
  • wiedzę z zakresu teorii obwodów elektrycznych (dla stanów ustalonych i nieustalonych), linii długiej oraz teorii pola elektromagnetycznego,
  • wiedzę na temat budowy, zasady działania i eksploatacji transformatorów i maszyn elektrycznych, a także elektrodynamiki technicznej,
  • wiedzę z zakresu projektowania, eksploatacji i zasad działania urządzeń i systemów elektroenergetycznych, w tym zawierających odnawialne źródła energii oraz układów izolacyjnych wysokiego napięcia,
  • wiedzę z zakresu techniki świetlnej oraz przemian elektrocieplnych wykorzystywaną w elektrotechnice i w elektrotermii,
  • wiedzę z zakresu budowy i zasady działania urządzeń elektronicznych, optoelektronicznych oraz energoelektronicznych,
  • wiedzę z zakresu metrologii elektrycznej i elektronicznej,
  • wiedzę z zakresu wykorzystania podstaw informatyki i teleinformatyki w obszarze inżynierii elektrycznej,
  • umiejętności w zakresie wykorzystania modeli matematycznych i numerycznych elementów i urządzeń do analizy układów elektrycznych,
  • umiejętność wykorzystania teoretycznych podstaw automatyki do doboru sterowników i nastaw regulatorów w procesach przemysłowych,
  • umiejętność w zakresie analizy i rozwiązywania zadań z elektrotechniki i elektroniki oraz w zakresie doboru elementów w układach lub systemach elektrycznych.

Pokaż

test kwalifikacyjnyrozmowa kwalifikacyjna
ELEKTROTECHNIKA/ELECTRICAL ENGINEERING 30 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i inżynierii materiałowej niezbędną do opisu i analizy zasady działania elementów i układów elektrycznych oraz podstawowych zjawisk w nich występujących,
  • wiedzę z zakresu teorii obwodów elektrycznych (dla stanów ustalonych i nieustalonych), linii długiej oraz teorii pola elektromagnetycznego,
  • wiedzę na temat budowy, zasady działania i eksploatacji transformatorów i maszyn elektrycznych, a także elektrodynamiki technicznej,
  • wiedzę z zakresu projektowania, eksploatacji i zasad działania urządzeń i systemów elektroenergetycznych, w tym zawierających odnawialne źródła energii oraz układów izolacyjnych wysokiego napięcia,
  • wiedzę z zakresu techniki świetlnej oraz przemian elektrocieplnych wykorzystywaną w elektrotechnice i w elektrotermii,
  • wiedzę z zakresu budowy i zasady działania urządzeń elektronicznych, optoelektronicznych oraz energoelektronicznych,
  • wiedzę z zakresu metrologii elektrycznej i elektronicznej,
  • wiedzę z zakresu wykorzystania podstaw informatyki i teleinformatyki w obszarze inżynierii elektrycznej,
  • umiejętności w zakresie wykorzystania modeli matematycznych i numerycznych elementów i urządzeń do analizy układów elektrycznych,
  • umiejętność wykorzystania teoretycznych podstaw automatyki do doboru sterowników i nastaw regulatorów w procesach przemysłowych,
  • umiejętność w zakresie analizy i rozwiązywania zadań z elektrotechniki i elektroniki oraz w zakresie doboru elementów w układach lub systemach elektrycznych,
  • umiejętność posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2 (Common European Framework).

Pokaż

test kwalifikacyjny  w j. angielskim 
ENERGETYKA JĄDROWA 30** inżynier

Kandydat ma wiedzę na poziomie studiów pierwszego stopnia w zakresie:

  • chemii ogólnej i chemii fizycznej,
  • fizyki w tym podstaw fizyki jądrowej,
  • matematyki w tym rachunku różniczkowego i całkowego oraz statystyki matematycznej,
  • termodynamiki, wymiany ciepła, mechaniki płynów i mechaniki technicznej,
  • elektrotechniki i elektroenergetyki,
  • budowy, zasad działania oraz eksploatacji urządzeń i maszyn energetycznych,
  • metod i narzędzi obliczeniowych stosowanych energetyce cieplnej i elektroenergetyce.

Pokaż

test kwalifikacyjny 
ENERGETYKA PRZEMYSŁOWA I ODNAWIALNA 4030inżynier
  • Wiedza z zakresu matematyki, fizyki i chemii umożliwiająca zrozumienie podstaw teoretycznych procesów wymiany energii i masy,
  • wiedza z zakresu termodynamiki technicznej, mechaniki płynów, procesów spalania pozwalająca na zrozumienie podstawowych zjawisk związanych z procesami konwersji energii,
  • podstawowa wiedza o konstrukcji typowych urządzeń energetycznych w zakresie energetyki konwencjonalnej i odnawialnej,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z bilansowaniem masy i energii,
  • umiejętność posługiwania się komputerowymi narzędziami inżynierskimi w rozwiazywaniu zadań o charakterze projektowym,
  • Kandydat jest przygotowany do wykonywania pomiarów podstawowych wielkości termodynamicznych,
  • Kandydat jest przygotowany do dyskusji i prezentacji wyników eksperymentu oraz prezentacji wyników zadań o charakterze projektowym."

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
FIZYKA TECHNICZNA 30 inżynier
  • Znajomość matematyki, fizyki, chemii, informatyki i elektrotechniki, umożliwiająca zrozumienie podstaw teoretycznych w zakresie fizyki i techniki,
  • wiedza z zakresu podstaw fizyki atomowej, molekularnej i ciała stałego,
  • znajomości technik eksperymentalnych wykorzystywanych w fizyce i technice oraz ich interpretacji,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych problemów naukowo-technicznych,
  • podstawowa wiedza w zakresie z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
INFORMATYKA 19590inżynier

Kandydat:

  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań informatycznych dotyczących m.in. programowania w logice, formalnej specyfikacji i weryfikacji oprogramowania, a także zadań z zakresu fizyki, podstaw elektrotechniki i elektroniki oraz podstaw automatyki i robotyki,
  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z fizyki przydatną do formułowania i rozwiązywania wybranych zadań informatycznych, w szczególności do poprawnego modelowania problemów rzeczywistych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z zakresu elektroniki, techniki cyfrowej i architektury systemów komputerowych,
  • ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie kluczowych zagadnień informatyki oraz wiedzę szczegółową w zakresie wybranych zagadnień tej dyscypliny nauki,
  • ma wiedzę o istotnych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach informatyki oraz innych pokrewnych dyscyplin naukowych, w szczególności elektroniki, telekomunikacji oraz automatyki i robotyki,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych, zarówno sprzętowych jak i programowych, a w szczególności o zachodzących w nich kluczowych procesach,
  • zna podstawowe techniki, metody oraz narzędzia wykorzystywane w procesie rozwiązywania zadań informatycznych, głównie o charakterze inżynierskim z zakresu kluczowych zagadnień informatyki,
  • ma wiedzę nt. kodeksów etycznych dotyczących informatyki, jest świadomy zagrożeń związanych z przestępczością elektroniczną oraz rozumie specyfikę systemów krytycznych ze względów bezpieczeństwa (ang. mission-critical systems),
  • zna podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii, odnoszące się w szczególności do inwestycji informatycznych i projektów informatycznych,
  • ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości,
  • ma podstawową wiedzę nt. patentów, ustawy prawo autorskie i prawa pokrewne oraz ustawy o ochronie danych osobowych oraz transferu technologii w szczególności w odniesieniu do rozwiązań informatycznych.

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
INFORMATYKA/COMPUTING - Cybersecurity 30 inżynier

Kandydat:

  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań informatycznych dotyczących m.in. programowania w logice, formalnej specyfikacji i weryfikacji oprogramowania, a także zadań z zakresu fizyki, podstaw elektrotechniki i elektroniki oraz podstaw automatyki i robotyki,
  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z fizyki przydatną do formułowania i rozwiązywania wybranych zadań informatycznych, w szczególności do poprawnego modelowania problemów rzeczywistych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z zakresu elektroniki, techniki cyfrowej i architektury systemów komputerowych,
  • ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie kluczowych zagadnień informatyki oraz wiedzę szczegółową w zakresie wybranych zagadnień tej dyscypliny nauki,
  • ma wiedzę o istotnych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach informatyki oraz innych pokrewnych dyscyplin naukowych, w szczególności elektroniki, telekomunikacji oraz automatyki i robotyki,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych, zarówno sprzętowych jak i programowych, a w szczególności o zachodzących w nich kluczowych procesach,
  • zna podstawowe techniki, metody oraz narzędzia wykorzystywane w procesie rozwiązywania zadań informatycznych, głównie o charakterze inżynierskim, z zakresu kluczowych zagadnień informatyki,
  • ma wiedzę nt. kodeksów etycznych dotyczących informatyki, jest świadomy zagrożeń związanych z przestępczością elektroniczną oraz rozumie specyfikę systemów krytycznych ze względów bezpieczeństwa (ang. mission-critical systems),
  • zna podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii, odnoszące się w szczególności do inwestycji informatycznych i projektów informatycznych,
  • ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości,
  • ma podstawową wiedzę nt. patentów, ustawy prawo autorskie i prawa pokrewne oraz ustawy o ochronie danych osobowych oraz transferu technologii w szczególności w odniesieniu do rozwiązań informatycznych.

Pokaż

test kwalifikacyjny w j. angielskim 
INFORMATYKA/COMPUTING - Software Engineering 15 inżynier

Kandydat:

  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań informatycznych dotyczących m.in. programowania w logice, formalnej specyfikacji i weryfikacji oprogramowania, a także zadań z zakresu fizyki, podstaw elektrotechniki i elektroniki oraz podstaw automatyki i robotyki,
  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z fizyki przydatną do formułowania i rozwiązywania wybranych zadań informatycznych, w szczególności do poprawnego modelowania problemów rzeczywistych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z zakresu elektroniki, techniki cyfrowej i architektury systemów komputerowych,
  • ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie kluczowych zagadnień informatyki oraz wiedzę szczegółową w zakresie wybranych zagadnień tej dyscypliny nauki,
  • ma wiedzę o istotnych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach informatyki oraz innych pokrewnych dyscyplin naukowych, w szczególności elektroniki, telekomunikacji oraz automatyki i robotyki,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych, zarówno sprzętowych jak i programowych, a w szczególności o zachodzących w nich kluczowych procesach,
  • zna podstawowe techniki, metody oraz narzędzia wykorzystywane w procesie rozwiązywania zadań informatycznych, głównie o charakterze inżynierskim, z zakresu kluczowych zagadnień informatyki,
  • ma wiedzę nt. kodeksów etycznych dotyczących informatyki, jest świadomy zagrożeń związanych z przestępczością elektroniczną oraz rozumie specyfikę systemów krytycznych ze względów bezpieczeństwa (ang. mission-critical systems),
  • zna podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii, odnoszące się w szczególności do inwestycji informatycznych i projektów informatycznych,
  • ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości,
  • ma podstawową wiedzę nt. patentów, ustawy prawo autorskie i prawa pokrewne oraz ustawy o ochronie danych osobowych oraz transferu technologii w szczególności w odniesieniu do rozwiązań informatycznych.

Pokaż

test kwalifikacyjny w j. angielskim 
INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA  30

inżynier,

licencjat

  • Posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów bezpieczeństwa,
  • wykazuje się otwartością poznawczą wobec społecznych aspektów bezpieczeństwa pracy, kształtowania warunków pracy, problematyki ergonomii, ekologii, bezpieczeństwa publicznego, ochrony zdrowia, zagadnień związanych z instytucjami i jednostkami funkcjonującymi w ramach systemów ratownictwa oraz rolą ratownictwa w bezpieczeństwie. Posiada podstawowe wiadomości w tym zakresie,
  • posiada podstawową wiedzę z zakresu systemów zarządzania i inżynierii jakości,
  • posiada umiejętność pozyskiwania i analizowania informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania, szczególnie w zakresie zagadnień związanych z inżynierią bezpieczeństwa i jest gotowy do pracy zespołowej.

Pokaż

 rozmowa kwalifikacyjna
INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA I JAKOŚCI 60 

inżynier,

licencjat

  • Posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów bezpieczeństwa,
  • wykazuje się otwartością poznawczą wobec społecznych aspektów bezpieczeństwa pracy, kształtowania warunków pracy, problematyki ergonomii, ekologii, bezpieczeństwa publicznego, ochrony zdrowia, zagadnień związanych z instytucjami i jednostkami funkcjonującymi w ramach systemów ratownictwa oraz rolą ratownictwa w bezpieczeństwie. Posiada podstawowe wiadomości w tym zakresie,
  • posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania i inżynierii jakości,
  • posiada umiejętność pozyskiwania i analizowania informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania, szczególnie w zakresie zagadnień związanych z inżynierią bezpieczeństwa i jest gotowy do pracy zespołowej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
INŻYNIERIA BIOMEDYCZNA 30 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę określoną efektami uczenia się dla kierunku inżynieria biomedyczna na poziomie studiów I stopnia:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, mechaniki i wytrzymałości materiałów umożliwiającą zrozumienie podstaw teoretycznych inżynierii biomedycznej,
  • wiedzę z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej,
  • wiedzę z zakresu materiałoznawstwa, w szczególności biomateriałów, umożliwiającą zrozumienie zależności pomiędzy strukturą i właściwościami materiałów oraz umiejętności z tym związane,
  • wiedzę z biofizyki oraz biomechaniki związaną z inżynierią biomedyczną,
  • wiedzę w zakresie technik obrazowania medycznego i elektronicznej aparatury medycznej oraz implantów i sztucznych narządów,
  • wiedzę w zakresie anatomii i fizjologii,
  • wiedzę z elektrotechniki i elektroniki, języków programowania, metrologii, automatyki i robotyki, sensorów i pomiarów wielkości nieelektrycznych, cyfrowego przetwarzania sygnałów.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
INŻYNIERIA BIOMEDYCZNA/BIOMEDICAL ENGINEERING 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę określoną efektami uczenia się dla kierunku inżynieria biomedyczna na poziomie studiów I stopnia:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, mechaniki i wytrzymałości materiałów umożliwiającą zrozumienie podstaw teoretycznych inżynierii biomedycznej,
  • wiedzę z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej,
  • wiedzę z zakresu materiałoznawstwa, w szczególności biomateriałów, umożliwiającą zrozumienie zależności pomiędzy strukturą i właściwościami materiałów oraz umiejętności z tym związane,
  • wiedzę z biofizyki oraz biomechaniki związaną z inżynierią biomedyczną,
  • wiedzę w zakresie technik obrazowania medycznego i elektronicznej aparatury medycznej oraz implantów i sztucznych narządów,
  • wiedzę w zakresie anatomii i fizjologii,
  • wiedzę z elektrotechniki i elektroniki, języków programowania, metrologii, automatyki i robotyki, sensorów i pomiarów wielkości nieelektrycznych, cyfrowego przetwarzania sygnałów.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
INŻYNIERIA CHEMICZNA I PROCESOWA 60 inżynier

Kandydat powinien:

  • posiadać wiedzę z zakresu matematyki i fizyki pozwalającą na zrozumienie zjawisk i procesów fizycznych związanych z inżynierią chemiczną i procesową, a także wykonywanie obliczeń potrzebnych w praktyce inżynierskiej,
  • posiadać wiedzę ogólną w zakresie chemii nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej, pozwalającą na rozumienie oraz opis zjawisk i procesów chemicznych,
  • znać podstawy kinetyki, termodynamiki i katalizy procesów chemicznych,
  • posiadać wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym,
  • posiadać wiedzę z zakresu technik i metod charakteryzowania i identyfikacji produktów chemicznych,
  • posiadać wiedzę w zakresie podstawowym związaną z doborem materiałów stosowanych w budowie aparatury i instalacji chemicznych,
  • posiadać wiedzę w zakresie automatyki i informatyki w zakresie potrzebnym do formułowania i rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych i projektowych,
  • posiadać wiedzę z zakresu maszynoznawstwa i aparatury przemysłu chemicznego,
  • znać podstawy działania układów kontrolno-pomiarowych i elektronicznych układów sterowania,
  • znać zasady budowy i doboru reaktorów stosowanych w przemyśle chemicznym,
  • znać zasady ochrony środowiska naturalnego związane z produkcją chemiczną i gospodarką odpadami.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
INŻYNIERIA CYKLU ŻYCIA PRODUKTU/PRODUCT LIFECYCLE ENGINEERING 20 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać wiedzę i umiejętności:

  • z podstaw matematyki na poziomie inżynierskim,
  • z podstaw projektowania wyrobów, zwłaszcza wyrobów przemysłowych,
  • z organizacji oraz zarządzania procesami produkcyjnymi,
  • ze stosowania podstawowych inżynierskich systemów informatycznych,
  • z obsługi i zastosowania systemów komputerowego projektowania (systemy CAD).

Pokaż

test kwalifikacyjny w j. angielskim 
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA 30 inżynier
  • Wiedza z zakresu fizyki i chemii umożliwiająca zrozumienie podstaw teoretycznych inżynierii,
  • wiedza o materiałach umożliwiającą zrozumienie zależności pomiędzy strukturą i właściwościami materiałów,
  • wiedza o metodach kształtowania struktury oraz o technologiach wytwarzania, przetwórstwa materiałów,
  • wiedza o badaniu struktury oraz właściwości materiałów,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z doborem materiałów umożliwiającą wybór materiałów i technologii do określonych zastosowań praktycznych,
  • jest przygotowany do udziału w projektowaniu materiałowym oraz do współpracy z użytkownikami materiałów inżynierskich, konstruktorami i specjalistami z zakresu projektowania, wytwarzania, przetwórstwa i zastosowania materiałów inżynierskich,
  • umiejętności z zakresu interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników eksperymentu oraz prezentacji i dokumentacji wyników zadań o charakterze projektowym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
INŻYNIERIA ŚRODOWISKA 9060inżynier
  • Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, biologii środowiska i innych obszarów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżynierii środowiska,
  • ma podstawową wiedzę w zakresie architektury, mechaniki technicznej, budownictwa, konstrukcji i struktury budynków,
  • ma wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z termodynamiki technicznej, wymiany ciepła i masy, mechaniki płynów, biologii środowiska i chemii środowiska,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych w inżynierii środowiska,
  • zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska.

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
INŻYNIERIA ZARZĄDZANIA 6030

inżynier,

licencjat

Kandydat:

  • posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów w obszarze zarządzania,
  • posiada wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności gospodarczej, w szczególności z uwzględnieniem: problemów zarządzania, ekonomii i rachunkowości finansowej, struktur rynku, podstaw prawa, inżynierii jakości, społecznej odpowiedzialności biznesu,
  • posiada wiedzę na temat podstawowego oprogramowania informatycznego wykorzystywanego w analizie danych,
  • posiada wiedzę umożliwiającą rozwiązywanie problemów decyzyjnych z uwzględnieniem fundamentalnych reguł statystyki i podstaw teorii prawdopodobieństwa,
  • posiada umiejętność pozyskiwania i analizy informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania w obszarze zarządzania i jest gotowy do pracy w ramach struktur zespołowych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
INŻYNIERIA ZARZĄDZANIA/ ENGINEERING MANAGEMENT - Managing Enterprise of the Future 30 

inżynier,

licencjat

Kandydat:

  • posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów w obszarze zarządzania,
  • posiada wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności gospodarczej, w szczególności z uwzględnieniem: problemów zarządzania, ekonomii i rachunkowości finansowej, struktur rynku, podstaw prawa, inżynierii jakości, społecznej odpowiedzialności biznesu,
  • posiada wiedzę na temat podstawowego oprogramowania informatycznego wykorzystywanego w analizie danych,
  • posiada wiedzę umożliwiającą rozwiązywanie problemów decyzyjnych z uwzględnieniem fundamentalnych reguł statystyki i podstaw teorii prawdopodobieństwa,
  • posiada umiejętność pozyskiwania i analizy informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania w obszarze zarządzania i jest gotowy do pracy w ramach struktur zespołowych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
LOGISTYKA 9030

inżynier,

licencjat

Kandydat:

  • posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów logistyki,
  • posiada wiedzę na temat metod i technik projektowania i usprawniania procesów logistycznych oraz koncepcji ich weryfikacji z wykorzystaniem eksperymentów symulacyjnych,
  • potrafi dokonać krytycznej analizy rozwiązań zastosowanych w analizowanym systemie logistycznym,
  • posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania, jakości, marketingu, ekonomii, matematyki i informatyki,
  • posiada umiejętność pozyskiwania informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania szczególnie w zakresie zagadnień związanych z logistyką i jest gotowy do pracy zespołowej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
LOGISTYKA/ LOGISTICS - Logistics Systems 30 

inżynier,

licencjat

Kandydat:

  • posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów logistyki,
  • posiada wiedzę na temat metod i technik projektowania i usprawniania procesów logistycznych oraz koncepcji ich weryfikacji z wykorzystaniem eksperymentów symulacyjnych,
  • potrafi dokonać krytycznej analizy rozwiązań zastosowanych w analizowanym systemie logistycznym,
  • posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania, jakości, marketingu, ekonomii, matematyki i informatyki,
  • posiada umiejętność pozyskiwania informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania szczególnie w zakresie zagadnień związanych z logistyką i jest gotowy do pracy zespołowej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
LOTNICTWO I KOSMONAUTYKA 60 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę zakresu inżynierii ruchu lotniczego,
  • wiedzę z zakresu zarządzania przestrzenią powietrzną,
  • wiedzę z zakresu działalności kluczowych organizacji lotniczych,
  • wiedzę z zakresu zarządzania ryzykiem zagrożeń w lotnictwie,
  • wiedzę z zakresu budowy i wykorzystania środków transportu lotniczego (w tym bezzałogowych),
  • wiedza z zakresu parametrów eksploatacyjnych i wskaźników ekologicznych napędów lotniczych,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu szeroko pojętego lotnictwa,
  • umiejętność stosowania przepisów prawnych i zaleceń w rozwiazywaniu zadań i problemów związanych z transportem lotniczym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
LOTNICTWO I KOSMONAUTYKA - profil praktyczny 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedza z zakresu działalności Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej,
  • wiedzę z zakresu zarządzania ruchem lotniczym,
  • wiedza z zakresu działalności kluczowych organizacji lotniczych,
  • wiedzę z zakresu zadań służb ruchu lotniczego,
  • wiedzę z zakresu certyfikacji, licencji i świadectw kwalifikacji w zakresie służb ruchu lotniczego,
  • wiedza z zakresu ochrony środowiska związanej z ruchem lotniczym,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu szeroko pojętego lotnictwa,
  • umiejętność stosowania przepisów prawnych i zaleceń w rozwiazywaniu zadań problemów związanych z transportem lotniczym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
MATEMATYKA W TECHNICE 30 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z różnych działów matematyki wyższej oraz zastosowań metod i narzędzi matematycznych w naukach inżynieryjno-technicznych,
  • wiedzę z obszaru nauk inżynieryjno-technicznych, w tym z elektrotechniki i elektroniki,
  • wiedzę dotyczącą wykonywania pomiarów, pozyskiwania, przetwarzania i analizy danych lub sygnałów,
  • wiedzę związaną z projektowaniem, budową, zasadą działania i eksploatacją urządzeń, maszyn, układów itp.
  • umiejętność posługiwania się wiedzą z różnych działów matematyki wyższej,
  • umiejętność sformułowania problemu inżynierskiego, przeprowadzenia badań, interpretacji otrzymanych wyników oraz wyciągania wniosków,
  • umiejętność zaprojektowania, zbudowania i przetestowania prostego układu i urządzenia w obszarze inżynierii elektrycznej.

Pokaż

test kwalifikacyjny 
MECHANIKA I BUDOWA MASZYN 6060inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę i umiejętności określone efektami uczenia się dla kierunku mechanika i budowa maszyn na poziomie I stopnia:

  • wiedzę dotyczącą: zapisu konstrukcji, projektowania procesów technologicznych, wytrzymałości materiałów,
  •  wiedzę z doboru i stosowania: technologii wytwarzania, maszyn i urządzeń technologicznych do realizacji procesów produkcyjnych,
  •  wiedzę z doboru materiałów inżynierskich do zastosowań w mechanice i budowie maszyn,
  • wiedzę w zakresie zarządzania, prowadzenia działalności gospodarczej
  • umiejętność posługiwania się aparaturą pomiarową, metrologią warsztatową i metodami szacowania błędów pomiaru.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
MECHANIKA I BUDOWA POJAZDÓW 9045inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę oraz umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedza z zakresu projektowania, budowy, eksploatacji, badań oraz oddziaływania na środowisko: maszyn roboczych, pojazdów samochodowych, szynowych i chłodniczych, silników spalinowych i napędów alternatywnych,
  • wiedzę z zakresu odziaływania ww. obiektów technicznych na środowisko,
  • umiejętność stosowania przepisów prawnych i norm projektowania w projektowaniu i konstruowaniu ww. obiektów technicznych,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu projektowania, budowy i eksploatacji ww. obiektów technicznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
MECHANIKA I BUDOWA POJAZDÓW/MECHANICAL AND AUTOMOTIVE ENGINEERING - Product Engineering 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę oraz umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedza z zakresu projektowania, budowy, eksploatacji, badań oraz oddziaływania na środowisko: maszyn roboczych, pojazdów samochodowych, szynowych i chłodniczych, silników spalinowych i napędów alternatywnych,
  • wiedzę z zakresu odziaływania w/w obiektów technicznych na środowisko,
  • umiejętność stosowania przepisów prawnych i norm projektowania w projektowaniu i konstruowaniu ww. obiektów technicznych,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu projektowania, budowy i eksploatacji w/w obiektów technicznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
MECHATRONIKA 4530inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się dla kierunku mechatronika na poziomie I stopnia:

  • wiedzę z zakresu: matematyki, fizyki, mechaniki, wytrzymałości materiałów, materiałoznawstwa i technik wytwarzania, umożliwiającą swobodne działanie w zakresie projektowania mechanicznego wyposażenia systemów mechatronicznych,
  • wiedzę z: elektrotechniki, elektroniki, metrologii, automatyki i robotyki, w aspekcie projektowania systemów sterowania w mechatronice,
  • umiejętności z zakresu: projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo, czytania i sporządzania dokumentacji technicznej, projektowania części i zespołów maszyn, a także doboru materiału i technik wytwarzania, w zakresie formułowania i rozwiązywania zadań projektowych dotyczących układów mechanicznych w mechatronice,
  • umiejętności doboru: sensorów, komponentów wykonawczych i sterujących do zastosowań w mechatronice, a także umiejętności posługiwania się aparaturą pomiarową, doboru narzędzi do przetwarzania sygnałów i obsługi wyposażenia elektronicznego, na potrzeby wdrażania koncepcji sterowania urządzeniem mechatronicznym,
  • umiejętności z zakresu informatyki i programowania w aspekcie konfiguracji systemów sterowania w mechatronice,
  • umiejętność interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników zadania o charakterze projektowym,
  • umiejętność sprawnego pozyskiwania informacji z właściwie dobranych źródeł wiedzy (także w języku obcym) w zakresie mechatroniki oraz innych zagadnień inżynierskich i technicznych,
  • gotowość do podejmowania wyzwań, rozszerzania wiedzy oraz rozwijania umiejętności w zakresie interdyscyplinarnego działu nauk inżynieryjno-technicznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
MECHATRONIKA/MECHATRONICS 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się dla kierunku mechatronika na poziomie I stopnia:

  • wiedzę z zakresu: matematyki, fizyki, mechaniki, wytrzymałości materiałów, materiałoznawstwa i technik wytwarzania, umożliwiającą swobodne działanie w zakresie projektowania mechanicznego wyposażenia systemów mechatronicznych,
  • wiedzę z: elektrotechniki, elektroniki, metrologii, automatyki i robotyki, w aspekcie projektowania systemów sterowania w mechatronice,
  • umiejętności z zakresu: projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo, czytania i sporządzania dokumentacji technicznej, projektowania części i zespołów maszyn, a także doboru materiału i technik wytwarzania, w zakresie formułowania i rozwiązywania zadań projektowych dotyczących układów mechanicznych w mechatronice,
  • umiejętności doboru: sensorów, komponentów wykonawczych i sterujących do zastosowań w mechatronice, a także umiejętności posługiwania się aparaturą pomiarową, doboru narzędzi do przetwarzania sygnałów i obsługi wyposażenia elektronicznego, na potrzeby wdrażania koncepcji sterowania urządzeniem mechatronicznym,
  • umiejętności z zakresu informatyki i programowania w aspekcie konfiguracji systemów sterowania w mechatronice,
  • umiejętność interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników zadania o charakterze projektowym,
  • umiejętność sprawnego pozyskiwania informacji z właściwie dobranych źródeł wiedzy (także w języku obcym) w zakresie mechatroniki oraz innych zagadnień inżynierskich i technicznych,
  • gotowość do podejmowania wyzwań, rozszerzania wiedzy oraz rozwijania umiejętności w zakresie interdyscyplinarnego działu nauk inżynieryjno-technicznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
SZTUCZNA INTELIGENCJA/ARTIFICIAL INTELLIGENCE 30 inżynier

Kandydat:

  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań informatycznych dotyczących m.in. modelowania problemów sztucznej inteligencji i analizy danych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie podstawową wiedzę dotyczącą kluczowych obszarów informatyki takich jak m.in. algorytmika, języki i paradygmaty programowania, systemy operacyjne, sieci komputerowe, systemy baz danych oraz inżynieria oprogramowania,
  • ma uporządkowaną, szczegółową wiedzę teoretyczną dotyczącą kluczowych zagadnień informatyki z zakresu sztucznej inteligencji w tym m.in. uczenia maszynowego, analizy i eksploracji danych, wnioskowania indukcyjnego, pozyskiwania i przetwarzania informacji, technik optymalizacji oraz analizy decyzji,
  • zna i rozumie podstawowe techniki, metody, algorytmy oraz narzędzia wykorzystywane w procesie rozwiązywania zadań informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji, w tym m.in. do odkrywania wzorców z rożnego typu danych oraz ich syntezy do wiedzy i wniosków,
  • ma podstawową wiedzę o istotnych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach sztucznej inteligencji rozumianej jako istotna dziedzina informatyki czerpiąca z osiągnieć innych dyscyplin naukowych oraz dostarczająca dla nich rozwiązań o potencjale praktycznym,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie podstawową wiedzę z zakresu architektury komputerów oraz robotyki, przydatną do modelowania, projektowania oraz kontroli systemów komputerowych oraz robotycznych,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia oraz procesach zachodzących w programowych i sprzętowych systemach informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem systemów sztucznej inteligencji,
  • ma wiedzę nt. bezpieczeństwa, zagrożeń oraz zagadnień etycznych związanych z tworzeniem oraz wykorzystaniem systemów informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji,
  • ma podstawową wiedzę nt. patentów, ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ochrony własności intelektualnej oraz ustawy o ochronie danych osobowych, a także transferu technologii w szczególności w odniesieniu do rozwiązań informatycznych w zakresie sztucznej inteligencji,
  • zna i rozumie ogólne zasady tworzenia oraz prowadzenia działalności gospodarczej (w tym form indywidualnej przedsiębiorczości), a także podstawowe pojęcia ekonomiczne odnoszące się do projektów i inwestycji informatycznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
TECHNOLOGIA CHEMICZNA 9030inżynier

Kandydat powinien:

  • posiadać wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii umożliwiającą zrozumienie zjawisk i procesów fizycznych oraz chemicznych, a także wykonywania obliczeń potrzebnych w działalności inżynierskiej,
  • posiadać wiedzę ogólną w zakresie chemii ogólnej i nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej,
  • znać podstawy termodynamiki, kinetyki, zjawisk powierzchniowych i katalizy procesów chemicznych,
  • posiadać wiedzę z zakresu technik i metod charakteryzowania oraz identyfikacji substancji chemicznych,
  • posiadać wiedzę o surowcach naturalnych i syntetycznych, produktach i procesach stosowanych w technologii chemicznej,
  • znać reguły ochrony środowiska naturalnego związane z technologią chemiczną i gospodarką odpadami,
  • znać zasady budowy, działania i doboru urządzeń, reaktorów oraz aparatów stosowanych w technologii chemicznej,
  • posiadać wiedzę w zakresie maszynoznawstwa i aparatury przemysłu chemicznego,
  • posiadać wiedzę w zakresie doboru materiałów konstrukcyjnych, stosowanych w budowie urządzeń, aparatury i instalacji chemicznych oraz znać zasady ich funkcjonowania,
  • posiadać podstawową wiedzę o cyklu życia produktów, urządzeń i instalacji w przemyśle chemicznym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
TECHNOLOGIA CHEMICZNA/CHEMICAL TECHNOLOGY - Composites and Nanomaterials 30 inżynier

Kandydat powinien:

  • posiadać wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii umożliwiającą zrozumienie zjawisk i procesów fizycznych oraz chemicznych, a także wykonywania obliczeń potrzebnych w działalności inżynierskiej,
  • posiadać wiedzę ogólną w zakresie chemii ogólnej i nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej,
  • znać podstawy termodynamiki, kinetyki, zjawisk powierzchniowych i katalizy procesów chemicznych,
  • posiadać wiedzę z zakresu technik i metod charakteryzowania oraz identyfikacji substancji chemicznych,
  • posiadać wiedzę o surowcach naturalnych i syntetycznych, produktach i procesach stosowanych w technologii chemicznej,
  • znać reguły ochrony środowiska naturalnego związane z technologią chemiczną i gospodarką odpadami,
  • znać zasady budowy, działania i doboru urządzeń, reaktorów oraz aparatów stosowanych w technologii chemicznej,
  • posiadać wiedzę w zakresie maszynoznawstwa i aparatury przemysłu chemicznego,
  • posiadać wiedzę w zakresie doboru materiałów konstrukcyjnych, stosowanych w budowie urządzeń, aparatury i instalacji chemicznych oraz znać zasady ich funkcjonowania,
  • posiadać podstawową wiedzę o cyklu życia produktów, urządzeń i instalacji w przemyśle chemicznym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
TELEINFORMATYKA 60 inżynier

Kandydat:

  • posiada usystematyzowaną wiedzę z zakresu analizy matematycznej, algebry, probabilistyki i elementów statystyki matematycznej, niezbędną do opisu, analizy i modelowania działania urządzeń i systemów teleinformatycznych,
  • posiada podstawową, uporządkowaną wiedzę w zakresie fizyki,
  • ma podstawową wiedzę w zakresie teorii błędów i niepewności pomiaru, metod pomiaru wielkości fizycznych i parametrów układów elektronicznych, przyrządów i układów pomiarowych oraz technik pozyskiwania i przekazywania informacji pomiarowych w systemach rozproszonych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie wiedzę z podstaw teorii telekomunikacji niezbędną do zrozumienia, analizy i oceny działania współczesnych cyfrowych sieci teleinformatycznych,
  • zna podstawowe struktury danych oraz algorytmy wykorzystywane w językach programowania i ma praktyczną wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania w językach wysokiego poziomu,
  • posiada uporządkowaną wiedzę z podstaw teorii obwodów elektrycznych oraz zna zasady działania współczesnych elementów i układów elektronicznych,
  • posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie teorii sygnałów jednowymiarowych, niezbędną do rozumienia reprezentacji i analizy sygnałów oraz opisu układów liniowych w dziedzinie czasu i częstotliwości,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną matematycznie wiedzę z zakresu metod cyfrowego przetwarzania sygnałów w teleinformatyce,
  • posiada ogólną wiedzę w zakresie propagacji fal elektromagnetycznych, budowy i własności anten, technik łączności radiowej oraz architektury i działania standardowych bezprzewodowych sieci teleinformatycznych,
  • ma podstawową i uporządkowaną wiedzę na temat budowy, działania i oceny wydajności sieci teleinformatycznych LAN, VLAN, WLAN i WAN oraz ich standardów i kierunków rozwoju,
  • ma wiedzę dotyczącą projektowania i programowania obiektowego, architektury systemów programowanych obiektowo oraz podstawowych bibliotek obiektowych w różnych językach programowania, w tym bibliotek umożliwiających programowanie terminali mobilnych,
  • ma uporządkowaną wiedzę niezbędną do zrozumienia fizycznych podstaw optycznego zapisu i transmisji informacji, działania pasywnych i aktywnych elementów sieciowych oraz projektowania, konfiguracji i utrzymania sieci teleinformatycznych, budowanych z wykorzystaniem technologii światłowodowych,
  • ma wiedzę w zakresie efektywnego wykorzystania usług Internetu, skryptowych języków programowania, architektury systemów oraz narzędzi i standardów stosowanych przy projektowaniu i budowie aplikacji internetowych,
  • ma uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury procesorów i urządzeń sieciowych, konfigurowania i programowania węzłów sieciowych, mechanizmów zarządzania ruchem, mechanizmów jakościowych i niezawodnościowych oraz sterowników sieciowego systemu operacyjnego,
  • zna i rozumie podstawowe zagrożenia bezpieczeństwa oraz wykorzystujące kryptografię metody i usługi ochrony danych w sieciach telekomunikacyjnych,
  • ma wiedzę w zakresie architektury komputerów i systemów komputerowych, działania układów peryferyjnych i zarządzania zasobami komputera przez systemy operacyjne, grafiki komputerowej i baz danych,
  • ma ogólną wiedzę z zakresu inżynierii oprogramowania, faz procesu produkcji oprogramowania i trendów rozwojowych w tej dziedzinie,
  • posiada uporządkowaną wiedzę w zakresie architektury i zasad działania mikroprocesorów i systemów mikroprocesorowych oraz programowania mikroprocesorów w asemblerze i językach
  • wysokiego poziomu,
  • ma podbudowaną matematycznie wiedzę o analizie i syntezie cyfrowych układów kombinacyjnych i sekwencyjnych, zna podstawowe cyfrowe bloki funkcjonalne, zasady projektowania złożonych układów cyfrowych i ich implementacji w układach programowalnych oraz wykrywania uszkodzeń w układach i systemach cyfrowych,
  • ma wiedzę w zakresie budowy i sposobu działania systemów teleinformatycznych służących do świadczenia usług multimedialnych, w tym przetwarzania, kompresji i transmisji obrazów, fonii i mowy oraz wyszukiwania, zabezpieczania i wykorzystywania treści multimedialnych,
  • ma podstawową wiedzę na temat sygnałów taktujących i funkcjonowania systemów dystrybucji sygnałów czasu i częstotliwości w sieciach teleinformatycznych,
  • ma podstawową wiedzę w zakresie metod symulacji i oceny parametrów projektowanych układów oraz systemów i sieci teleinformatycznych, a także komputerowego wspomagania projektowania,
  • ma podstawową wiedzę humanistyczną w zakresie socjologii i etyki lub filozofii oraz podstawową wiedzę dotyczącą ochrony praw autorskich i prowadzenia działalności gospodarczej, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz działań prozdrowotnych. Posiada odpowiedni zasób słownictwa w języku angielskim z zakresu teleinformatyki.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
TRANSPORT 9060inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu organizacji transportu,
  • wiedzę z zakresu eksploatacji środków transportu,
  • wiedzę z zakresu budowy środków transportu,
  • wiedzę z zakresu zarządzania taborem,
  • wiedzę z zakresu oddziaływania środków transportu na środowisko,
  • wiedzę z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych,
  • wiedzę z zakresu podstawowych regulacji prawnych w transporcie osób i ładunków,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu transportu.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
TRANSPORT - Sustainable Transport 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu organizacji transportu,
  • wiedzę z zakresu eksploatacji środków transportu,
  • wiedza z zakresu budowy środków transportu,
  • wiedzę z zakresu zarządzania taborem,
  • wiedzę z zakresu oddziaływania środków transportu na środowisko,
  • wiedza z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych,
  • wiedza z zakresu podstawowych regulacji prawnych w transporcie osób i ładunków,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu transportu.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA PRODUKCJI 9060inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się dla kierunków inżynierskich na poziomie studiów I stopnia, w szczególności:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i mechaniki i wytrzymałości materiałów umożliwiającą zrozumienie podstaw teoretycznych zagadnień związanych z inżynierią mechaniczną,
  • wiedzę z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej,
  •  wiedzę z zakresu technologii wytwarzania specyficznych dla ukończonego kierunku na I stopniu.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
ZIELONA ENERGIA/GREEN ENERGY 30 inżynier
  • wiedza z zakresu matematyki, fizyki, chemii, energetyki, elektrotechniki, elektroenergetyki, techniki cieplnej i inżynierii środowiska niezbędna do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z odnawialnymi i konwencjonalnymi źródłami energii oraz wykorzystaniem energii do zapewnienia komfortu cieplnego w budownictwie,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych w energetyce, elektroenergetyce i inżynierii środowiska,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z bilansowaniem masy i energii, doborem urządzeń energetycznych oraz projektowaniem wybranych elementów systemu energetycznego,
  • zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu energetyki odnawialnej, konwencjonalnej i inżynierii środowiska.

Pokaż

test kwalifikacyjny w j. angielskim 
Uczelnia ogółem752310900    

* kierunki studiów o profilu ogólnoakademickim, o ile nie wskazano inaczej
** rekrutacja kandydatów odbędzie się w przypadku sfinalizowania procedury uruchomienia kierunku