Data wydarzenia

Wykład otwarty - Zmniejszenie negatywnego wpływu silników

Wydział Inżynierii Lądowej i Transportu Politechniki Poznańskiej oraz Miasto Poznań zapraszają na wykład otwarty pt. "Zmniejszenie negatywnego wpływu silników spalinowych na środowisko ze szczególnym uwzględnieniem emisji nanocząsteczek", który wygłosi Prof. em. Dipl. Ing. Dr. techn. Jan Czerwiński  Bern University of Applied Sciences w Szwajcarii. Wykład odbędzie się 15 kwietnia 2024 r. godz. 13.30 w sali nr 123 Biblioteki Technicznej PP.

 

Profesor Jan Czerwiński jest uznanym na świecie ekspertem w dziedzinie ochrony środowiska przed zagrożeniami motoryzacyjnymi. Jest autorem lub współautor ponad 250 publikacji. Uczestniczył we wprowadzeniu doposażenia DPF (ang. diesel particulate filter) do maszyn budowlanych i ustanowienia systemu jakości dla filtrów cząstek stałych i innych systemów oczyszczania spalin, oraz ulepszaniu układów oczyszczania spalin w różnych krajach. Brał udział w licznych projektach badań podstawowych w dziedzinie silników i technologii spalin. Prof. Czerwiński pełnił/pełni wiele ważnych funkcji w organizacjach międzynarodowych: Professor for Thermodynamics and IC-engines, University of Applied Sciences Biel/Bienne, Switzerland (1989 – 2019); Head of the official Laboratories for Exhaust Emission Control (1989 – 2019), Swiss Delegate to the IEA Implementing Agreement Advanced Motor Fuels (2004 – 2015); American Society of Automotive Engineers, (SAE Fellow 2009); Polish Scientific Society of Combustion Engines PTNSS (honorary member 2007-); Polish Scientific Society KONES (honorary member 2008); VERT Association member of Scientific Committee www.vert-certification.eu; NanoCleanAir founding member www.nanocleanair.ch 

Wykład: Zmniejszenie negatywnego wpływu silników spalinowych na środowisko ze szczególnym uwzględnieniem emisji nanocząsteczek
Dotyczyć będzie aktualnych problemów ochrony zdrowia ludzi przed negatywnymi skutkami wpływu zanieczyszczeń z różnych źródeł, w tym nanocząstek.
W swoim wykładzie prof. Czerwiński odpowie na różne, niektóre trudne pytania, w możliwie najlżejszy sposób:
Jak to się stało, że specjaliści od silników zajęli się nanoaerozolami? Kto i jak zaczął zajmować się tym tematem w Polsce? Jak możemy sobie wyobrazić nanoaerozol z cząstek spalania? Jaki jest problem ustawodawcy? Jaki wpływ na nasze zdrowie mogą mieć nanoaerozole?
Co dzieje się z zanieczyszczeniem powietrza na świecie? Co można powiedzieć o wydarzeniach takich jak skandal VW lub pandemia Covid z perspektywy nanoaerozoli? Jakie jest zachowanie najwyższego światowego organu do spraw. zdrowia, WHO?
 

Grafika